Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2017

"Να μη στενοχωριέσαι....": δέκα ιστορίες



(αφιερωμένο σε αυτούς που γιορτάζουν, σε αυτούς που στενοχωριούνται και σε όλα τα σεμνά πλάσματα αυτού του κόσμου)

Είναι χαζό να στενοχωριέσαι.

Δεν ξέρεις ότι οι άνθρωποι πρέπει να είναι χαρούμενοι; Δε μπορώ να σε βλέπω έτσι. Αυτά είναι χαζομάρες. Εμείς νομίζεις δεν έχουμε προβλήματα; Όμως ξέρουμε ότι πρέπει να είμαστε χαρούμενοι. Και είμαστε χαρούμενοι. Σοβαρέψου. Πού είναι ο εγωισμός σου;  Μήπως να κοιμηθείς και να ηρεμήσεις, μήπως και σου περάσει; Αύριο θα είναι όλα καλύτερα.

Μη βαφτίζεις στενοχώρια την οργή σου.

Δε μπορεί κανείς να σε παίρνει στα σοβαρά. Τη μία είσαι χαρούμενος, την άλλη η ψυχολογία σου πέφτει ίσα με το πάτωμα. Την άλλη έχεις νεύρα και τα μεταδίδεις γύρω σου. Μήπως να πάρεις λίγο χρόνο μόνος σου; Μη μου λες ότι σου συμβαίνουν σοβαρά πράγματα, απλά κυκλοθυμικός είσαι και ταλαιπωρείς τους γύρω σου. Δεν ξέρω αν καταλαβαίνεις πώς το λέω. Βαφτίζεις στενοχώρια την οργή που μαζεύεις μέσα σου.

Μα γιατί στενοχωριέσαι;

Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν πολύ σοβαρότερα προβλήματα από αυτά που μου λες ότι έχεις. Τι θα έκανες αν είχες κι εσύ τέτοια προβλήματα; Νομίζεις ότι ήρθε το τέλος του κόσμου; Γι αυτό λοιπόν σύνελθε. Δεν είναι σοβαρά προβλήματα αυτά.

Δε μου κάνει καλό να στενοχωριέσαι.

Ξέρω ότι θέλεις το καλύτερο για μένα. Θα πρέπει να αποδεχθείς ότι αυτή είναι η επιλογή μου. Ότι πρέπει να πάρω απόσταση από ό,τι με φθείρει, να αναζητήσω καινούργια πράγματα που με χρειάζονται περισσότερο. Εσύ δεν είπες ότι θέλεις το καλό μου; Ε, κι εγώ δε θέλω να στενοχωριέσαι λοιπόν. Δε μου κάνει καλό.

Βρες τη δύναμη ώστε να μη στενοχωριέσαι.

Μη στενοχωριέσαι. Όλα θα πάνε καλά στο τέλος. Ναι τα πράγματα είναι δύσκολα τώρα, ίσως γίνουν πολύ σοβαρά για μένα. Αλλά εγώ πιστεύω σε αυτό που έρχεται. Δεν έχω άλλη επιλογή. Πρέπει να βρούμε δύναμη ώστε να μη στενοχωριόμαστε, ώστε να τα καταφέρουμε. Πιστεύω σε σένα. Πιστεύω σε μένα. Οπότε αντί να στενοχωριέσαι, περίμενε. Ας περιμένουμε. Θα δεις ότι σε λίγους μήνες θα τα σκεφτόμαστε αυτά και θα γελάμε.

Ας κρατήσουμε ο καθένας για τον εαυτό του τη στενοχώρια και το φόβο του.

Στενοχωριέσαι. Κι εγώ. Ούτε εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί τα πράγματα πάνε τόσο στραβά. Γιατί τόσοι άνθρωποι γύρω μας παθαίνουν όσα παθαίνουν . Οι συμφορές οδηγούν τους ανθρώπους στο φόβο και τους κλείνουν στο σπίτι τους. Ίσως θα πρέπει να αφήσουμε το χρόνο να κυλήσει. Ίσως θα πρέπει να προσέξει λίγο περισσότερο ο καθένας τον εαυτό του από εδώ και πέρα.

Δεν αξίζει να στενοχωριέσαι.

Υπάρχουν κάποια πράγματα τα οποία δεν αξίζουν ούτε τη στενοχώρια σου. Εσύ έχεις μέλλον μπροστά σου, έχεις τόσα να κάνεις. Κάποιες φορές πρέπει να ξεπερνάμε τα όσα νιώθουμε και ακόμα και αν δε μπορείς εσύ να το κάνεις, πρέπει να πάρεις απόφαση ότι οι κύκλοι ανοίγουν για να κλείνουν κάποια στιγμή. Θα πρέπει να ξεχάσεις. Να ξεκολλήσεις. Και σε παρακαλώ, μη στενοχωριέσαι.

 Μη στενοχωριέσαι όταν συναντάς αυτό που σου αξίζει.

Μήπως στενοχωριέσαι περισσότερο από όσο πρέπει; Έχεις σκεφτεί ότι μπορεί να σου γίνεται συνήθεια; Τι θα γίνει αν αυτό που σου συμβαίνει, είναι αυτό που σου στερούσαν τόσο καιρό, αυτό που σου άξιζε; Είσαι  σίγουρος ότι θα το συνειδητοποιήσεις ή θα το αφήσεις να χαθεί μπροστά στο φόβο ή στον εθισμό σου στην στενοχώρια; Μπορεί να αργεί να συμβεί, αλλά κάποιες φορές συμβαίνει ξέρεις. Μη στενοχωριέσαι αν δε σου αξίζει.

Δε με τρομάζει η στενοχώρια σου.

Είμαι εδώ. Δεν έχει σημασία πόσο κοντά, πόσο μακριά. Είμαι εδώ. Ακούς; Η αλήθεια είναι ότι δε θέλω να στενοχωριέσαι. Δε μπορώ όμως να στο αποδείξω. Ξέρω ότι οι λέξεις έχουν γεμίσει ψέμματα. Όμως δε φοβάμαι αυτό που έρχεται, ίσα ίσα θέλω να το ζήσω. Αυτό ξέρεις πιστεύω είναι που δένει τους ανθρώπους. Οι ταμπέλες μπαίνουν για να βάζουν όρια στους ανθρώπους και αυτοί πρέπει να είναι ελεύθεροι. Δε με τρομάζει η στενοχώρια σου, ίσα ίσα μου θυμίζει τη δική μου. Ούτε ο χρόνος. Το μόνο που με τρομάζει είναι η αδιαφορία. Ακούς; Τρέμω την αδιαφορία.

Να μη στενοχωριέσαι...

Ακούς; Νομίζω ότι νοιάζομαι για σένα. Θα ήθελα να είσαι καλά. Ξέρω ότι δε σε γνωρίζω. Ξέρω ότι τα πράγματα είναι δύσκολα. Όμως είναι παροδικά. Θα δεις ότι θα τα καταφέρεις. Είναι σίγουρο. Δε θέλω  όμως να σε βαραίνω. Δε θέλω να παρεξηγήσεις το ενδιαφέρον μου και δε μου αρέσει που στο λέω αυτό. Ίσως είναι γιατί φοβάμαι. Ίσως γιατί δε θέλω να σε κάνω να στενοχωριέσαι. Δε θέλω να γίνω εγώ η αιτία της στενοχώριας σου. Δε θέλω να το ζήσουμε αυτό, ακόμα και αν δε ζήσουμε τίποτα άλλο.  Παρ' όλα αυτά πιστεύω σε σένα. Και θα ήθελα να το ξέρεις. Να μη στενοχωριέσαι...

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου